Let the money flow
  • FI

Asiakascaset ja oppaat

Tieto lisää tulosta.
Parhaiden ratkaisujen lisäksi kerromme sinulle alan tuottavinta tietoa ja terävimmät näkemykset.

Katso alta blogimme

Tuotteen oikeanlainen nimeäminen verkkokaupassa lisää myyntiä

Tuotteen nimeäminen on yksi tärkeimmistä vaiheista verkkokaupan ylläpidossa. Tuotteen nimeäminen oikein vaikuttaa näkyvyyteen hakukoneissa (tuo kauppaan kävijöitä) sekä kaupan sisällä konversioon (kauppaa tulee enemmän). Konversioon vaikuttaa se että asiakas tunnistaa tuotteen paremmin ja kaupan sisäiset hakukoneet löytävät tuotteet paremmin. Tärkeää Lue lisää


Kassavirran hallinta on yrityksen toiminnan kokonaisvaltaista ohjaamista

Mitä tahansa yrityksessä tehdäänkin, lopullinen kohde vaikutuksille on yrityksen kassavirta. Tämä on yksinkertaista, mutta sitä ei välttämättä tule ajatelleeksi näin. Tästä johdetulla analogialla voimme hieman oikaisten sanoa, että yritystoiminnan ohjaaminen käytännössä ohjaa kassavirtaa. Siksi me puhummekin omien ratkaisujemme kohdallan kassavirtajärjestelmästä. Lue lisää


Verkkokaupan perustaminen – Yrittäjän opas onnistuneeseen verkkokauppaan

Verkkokauppa kannattaa. Vuoden 2016 Digibarometrin mukaan Suomi on parhaimpien joukossa laskettaessa edellytyksiä digitalisaation hyödyntämiseen. Käytössä kuitenkin vasta kiritetään, vaikka uudet digitaalisuuteen perustuvat sovellukset ja palvelut ovatkin ottaneet pitkän loikan viimeisen kahden vuoden aikana. Digitalisaation yksi mahdollisuus on verkkokauppa; vaikka kilpailu Lue lisää


Onko verkkokauppa responsiivinen?

Responsiivisuus tarkoittaa verkkokaupassa automaattista skaalautuvuutta eri päätelaitteisiin. Tämä tulee olla kunnossa jotta asiakkaat voidaan palvella mahdollisimman tehokkaasti ja ammattitaidolla. Ostamisen helppous on päivän sana ja sitä pyritään kehittämään kaiken aikaa ja mittaamaan kaikilla eri mittareilla. Mikäli verkkokauppa ei ole responsiivinen niin Lue lisää


Voidaanko kytkeä liitännäsohjelmia / sovelluksia?

Liitännäisohjelmilla tarkoitamme erilaisia myynti-, varastonhallinta-, toimitus- tai  kirjanpitoprosesseja tukevia lisäsovelluksia. Meillä on käytössä lukuisia liittymiä joiden käyttöönotto ei vaadi erillistä projektia vaan voidaan kytkeä automaattiseti paremetreilla toimintakuntoon. Näitä myyntijärjestelmän puitteissa ovat mm. taloushallintahub, tukkuliittymät, varastoliittymät, laskutuspalvelut, Klarna Instore mobiilimaksaminen ym.  Lue lisää


Useampi verkkokauppa yhdellä hallinnalla?

On se mahdollista! Olemme toimittaneet useita kymmeniä verkkokauppoja joita asiakkamme ylläpitävät samalla myyntiohjelmistolla. Tämä tarkoittaa yksinkertaisuudessaan sitä, että kun tuotteet perustetaan yhden kerran niin samaa tuotetietoa voidaan jalostaa eri kielille sekä useille verkkosivuille. Asiakkaiden tilaukset voidaan raportoida kauppakohtaisesti sekä toimitukset Lue lisää


Miksi järjestelmän vaihto pelottaa?

Järjestelmän vaihto pelottaa jos ei ole kunnon työkaluja järjestelmien välisen tiedonsiirron hoitamiseen. Kannattaakin varmistaa, että kaikki tiedonsiirto tarpeet on otettu huomioon. Tarpeita eivät ole vain tuotetiedot usein tarvitaan myös asiakastiedot, kuvat, tekstit, värit, koot,  mahdolliset varastot, tukku-liittymät ym. Tähän pelkoon Lue lisää


Päivitätkö turhaan kahta ohjelmistoa?

Mikäli yrityksellänne on päivitettävänä myyntiohjelmisto (kassa) ja verkkokauppa erikseen niin se aiheuttaa työvoiman lisätarvetta sekä tuotetietojen puutteellisia kuvauksia. Varastoarvot heittelevät, koska joudutaan päivittämään tieto molempiin ohjelmiin kun myynti on tapahtunut. Esimerkki 200 tuotteen päivitys: Mikäli yhden tuotteen tietojen päivitykseen menee Lue lisää


Verkkokaupan markkinointi ja asiakkaat

Jotta verkkokauppaan saataisiin sopivaa kuhinaa ja myyntiä aikaiseksi, sitä on syytä markkinoida huolellisesti. Internet on laaja ja lavea, ja asiakas törmää verkkokauppaasi yhtä vähän sattumalta kuin kivijalkakauppaankaan, eritoten jos kyseessä ei ole suuri ja tunnettu brändi. Asiakkaita on siis hankittava Lue lisää


Neljä vinkkiä verkkokaupan liiketoiminnan kehittämiseen

Verkkokauppaliiketoimintaan saatetaan toisinaan lähteä liikkeelle hätiköiden ja hienosti onnistuneesta kaupan pystytysprojektista huolimatta konversioluvut ja tuotot pysyvät alhaisina. Verkkokaupan liiketoimintaa kannattaakin optimoida koko ajan, ja pyrkiä tasaisesti etsimään ja löytämään parhaimmat ratkaisut viivan alle jäävän summa kasvattamiseksi. Näiden neljän vinkin avulla Lue lisää


Mitä on kumppanuus?

Kumppanuus tarkoittaa aitoa yhteyttä asiakkaan ja toimittajan välillä. Meillä tämän mahdollistaa kehityspalvelusopimus, jossa on selkeästi ilmoitettu kaupan uusinnasta ilman eri veloitusta. Meidän asiakkaamme voivat budjetoida ohjelmistosta tulevat säännölliset kulut. Asiakkaillemme on myös tärkeää saada palautetta ja kehitysideoita verkkokaupan ja liiketoiminnan Lue lisää


Tiedätkö mitä olet ostamassa?

Tärkeintä on kartoittaa oma liiketoiminta ja sen kokonaisuus. Mikäli on epäselvyyttä toimintatavoista ja malleista niin kannattaa ottaa asiantuntija paikalle, joka pystyy auttamaan liiketoiminnan kokonaisuuden hahmottamisessa. Verkkokaupan liikevaihto tulee kaavasta (kävijät*ostoprosentti*keskiostos). Jos mikä tahansa tuon liikevaihtokaavan luvuista kaksinkertaistuu, niin myynti tuplaantuu. Lue lisää


OzBaby ulkoisti varaston ja tehosti myymälätilaansa

SKJ:n ja Nethitin yhteistyö lastentarvikkeita tarjoavan turkulaisen perheyrityksen OzBabyn kanssa lähti liikkeelle SKJ:n kassajärjestelmästä, johon kuusi vuotta sitten integroitiin myös Nethitin tarjoama verkkokauppamoduuli. Tästä alkoi matka kohti kasvua ja volyymien kasvaessa ulkoistettiin myös varasto. Tällä hetkellä OzBaby koostuu suositusta verkkokaupasta Lue lisää


Pitkäaikainen kumppanuus nosti Tuontitukun Suomen kartalle

SKJ:n ja Nethitin yhteistyö vuonna 1996 perustetun monipuolisesti eri tuotteita maahantuoman Tuontitukku Oy:n kanssa lähti liikkeelle vuosituhannen vaihteessa SKJ:n kassajärjestelmän käyttöönotosta. Nethitin tarjoama verkkokauppa otettiin osaksi kokonaisuutta noin viisi vuotta sitten. Nykyään verkkokauppa sisältää yli 30 000 tuotetta ja kattaa Lue lisää


Ota yhteyttä

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian!





Haluan lisätietoa monikanavaisen kaupan ratkaisuistaHaluan lisätietoa verkkokaupparatkaisuistaHaluan lisätietoa liiketoiminnan kehittämisen mahdollisuuksistaMuu asia